Νέα

Γράμμα του συλλόγου δασκάλων προς τους γονείς

 

Ημερ/νία: 08/06/2020

Αγαπητοί γονείς,

H πανδημία έχει ανασυντάξει με δραματικό τρόπο τις σχέσεις και τις ζωές μας. Ο εγκλεισμός και η απομόνωση έθεσαν σε δοκιμασία την ανθρώπινη διάστασή μας. Αυτό το διάστημα η κυβέρνηση ξεδίπλωσε μία ολομέτωπη επίθεση ενάντια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, μέσα από ένα πολυνομοσχέδιο που έφερε για ψήφιση, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας. Η απαγκίστρωση από κάθε διαδικασία διαλόγου και δημιουργικής σύνθεσης με την κοινωνία, τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς – οι οποίοι έδωσαν τη μάχη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης χωρίς ουσιαστική στήριξη – είναι μία πράξη που περιφρονεί τους στοιχειώδεις κανόνες της δημοκρατικής λειτουργίας.

Το νομοσχέδιο έχει αναχρονιστικό, συντηρητικό χαρακτήρα και δε διαπνέεται από όραμα ή έστω στοιχειώδη σχεδιασμό για την εκπαίδευση. Αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα. Επιδιώκει να πλήξει καίρια τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να επιφέρει ένα τεράστιο χτύπημα στο δημόσιο σχολείο. Όλα τα μέτρα οδηγούν με βεβαιότητα στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, στον αποκλεισμό ολόκληρων κοινωνικών ομάδων και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

 

Ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει με παιδαγωγικό πρόσημο, ούτε ένα μέτρο που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας – και μάλιστα σε μια εποχή δύσκολη – που όλοι δοκιμαζόμαστε από την πανδημία και τις συνέπειές της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερηψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση.

Το νομοσχέδιο αυτό μεταξύ άλλων προβλέπει:

Αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσια και πάνω, οδηγώντας έτσι σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών.

Διατήρηση του νόμου για τους αναπληρωτές που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας και εισαγωγή νέων τιμωρητικών διατάξεων για τους εκπαιδευτικούς, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Εξειδίκευση του νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια – ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο – που οδηγεί στον στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους.

Αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την τεχνική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ) και τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Αγαπητοί γονείς,

Το δεύτερο σοβαρό θέμα αφορά την ψήφιση μιας πρωτοφανούς ρύθμισης για ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από τη σχολική αίθουσα, καταδεικνύοντας πλήρη άγνοια της σχολικής πραγματικότητας, της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.

Το υπουργείο αγνοεί επιδεικτικά ότι η διδακτική πράξη είναι μία ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, ένα διαρκές διδακτικό μαθησιακό γίγνεσθαι, μία συμμετοχική και συλλογική πορεία προς την μάθηση.

Με την απευθείας μετάδοση του μαθήματος, πως θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε έναν μαθητή από μία πιθανή διαπόμπευση και πως θα επιτρέψουμε να χαθεί από τους μαθητές η αυθεντικότητα, καθώς θα τρέμουν να απαντήσουν λάθος μήπως και τυχόν γίνουν αντικείμενο χλευασμού.

  • διάταξη της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος που προβλέπεται στο νομοσχέδιο καταπατά βάναυσα το δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΜΓΕ) ζητά την άμεση απόσυρση της τροπολογίας.

Επειδή, όμως οφείλουμε να είμαστε απολύτως ξεκάθαροι, δεν είμαστε αρνητικοί στη χρήση της τεχνολογίας. Είμαστε οι πρώτοι που φωνάζουμε κάθε φορά ώστε τα σχολεία μας να έχουν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή, για το δικαίωμά του σε ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αγαπητοί γονείς,

Τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μας για την αναβάθμιση του σχολείου;

Να διεκδικήσουμε μέσα από τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων ένα ανθρώπινο σχολείο για τα παιδιά μας, με ποιοτική εκπαίδευση, καλύτερους χώρους, λιγότερους μαθητές και μαθήτριες στις τάξεις.

Να διεκδικήσουμε χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να γίνεται η έναρξη των σχολείων με πληρότητα σε εκπαιδευτικούς και να ξεκινούν τα μαθήματα εγκαίρως, χωρίς άλλες χαμένες διδακτικές ώρες.

Να διεκδικήσουμε ένα δημόσιο σχολείο με σταθερή παρουσία μόνιμου υποστηρικτικού προσωπικού από καθαρίστριες μέχρι ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Να διεκδικήσουμε γενναία χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου για όλα ανεξαιρέτως  τα παιδιά, ώστε το σχολείο του 21ου αιώνα να υπηρετεί πράγματι την ουσιαστική πρόοδο όλης της κοινωνίας.

Ζητάμε από την πολιτεία να πράξει το χρέος της για τη στήριξη των παιδιών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών σε πραγματικά αναβαθμισμένα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το σχολείο που έχουμε ανάγκη – ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει – είναι υπόθεση όλων μας. Είναι υπόθεση δική μας και δική σας. Εμείς με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και εσείς με την αγκαλιά και την αγάπη σας, μπορούμε να αποτελέσουμε την ασπίδα προστασίας των παιδιών σας και παιδιών μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους

την Τρίτη 9/6 απεργούμε, δηλώνοντας την αντίθεσή μας στη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Απεργούμε όχι γιατί δε θέλουμε να πάμε στο σχολείο, ούτε γιατί δε σκεφτόμαστε τους μαθητές μας. Αντίθετα, απεργούμε – χάνοντας χρήματα και ένσημα – ακριβώς επειδή αγαπάμε τη δουλειά μας και τους μαθητές μας, τόσο που θέλουμε να διασφαλίσουμε το καλύτερο για εκείνους και για εμάς.

για το  Δ.Σ. του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άνδρου, Κέας, Κύθνου και Σερίφου

”Θεόφιλος Καΐρης”

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                           Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ                                                                   ΤΑΤΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

Αφήστε ένα σχόλιο