Η ταινία της εβδομάδας: Το βαθύ μπλε του έρωτα

Ένα κομψοτέχνημα αντάξιο των καλύτερων παραδόσεων της βρετανικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Τετάρτη  28 Νοεμβρίου και Σάββατο 1 Δεκεμβρίου   8:15μμ 
Δημοτικό Κινηματοθέατρο Άνδρου

Η ταινία αποτελεί την κινηματογραφική μεταφορά του εξαιρετικού θεατρικού έργου του Τέρενς Ράτιγκαν το οποίο είχε ανεβεί είχε γνωρίσει το αθηναϊκό κοινό το 1952 από τον Θίασο Λαμπέτη, Παππά, Χορν σε μια παράσταση που χαρακτηρίστηκε εξαιρετική.
 Η θεματική του θεατρικού έργου αφορά την ιστορία μιας γυναίκας που ρισκάρει τα πάντα για τον άντρα που αγαπά ενώ πρόκειται για μια οδυνηρή αλλά ασυμβίβαστη μελέτη του φόβου της μοναξιάς και της εξαιρετικά αναξιόπιστης φύσης της αγάπης…

Και η οπτική που αναδεικνύεται μέσα από το σενάριο και την σκηνοθετική υλοποίηση του Τέρενς Ντέιβις προεκτείνεται από την παρορμητικότητα των διαπροσωπικών σχέσεων σε κοινωνιολογική διερεύνηση της ζοφερής βρετανικής πραγματικότητας του 1950.
Η απόλυτα Βρεττανική σκηνοθετική ματιά, συνδυάζεται με εξαιρετικής στάθμης σκηνικά, φωτισμούς και κοστούμια, με την υποστήριξη πολύ καλών ερμηνειών των πρωταγωνιστών.

 Ο Τέρενς Ντέιβις είναι γνωστός για τα θέματα του που αφορούν σχεδόν πάντα τη συναισθηματική αντοχή, την επιρροή της μνήμης στην καθημερινότητα και τις επιπτώσεις της δογματικής θρησκευτικότητας στη συναισθηματική ζωή του ατόμου και της κοινωνίας. Στυλιστικά, τα έργα του χαρακτηρίζονται από συμμετρικές συνθέσεις, αρμονική δομή και μετρημένοι ρυθμό. Γράφει μόνος του όλα τα σενάρια των ταινιών του.
Ο Ντέιβις παρακολούθησε την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου, και η τριάδα των αυτοβιογραφικών του έργων γνωστή ως The Terence Davies Trilogy έχει συμμετέχει σε άπειρα φεστιβάλ, όπου απέσπασε και πάρα πολλά βραβεία.
 Ο Ντέιβις έχει σκηνοθέτησει πέντε ταινίες μέχρι σήμερα, με πρώτα το
Distant Voices, Still Lives – Μακρινές Φωνές, Ασάλευτες Ζωές (1988) και το
 The long Day closes – Η μεγάλη Μέρα τελειώνει (1992), δύο αυτοβιογραφικά έργα με φόντο το Λίβερπουλ του 1940 και 1950.
 οι δύο επόμενες ταινίες του ήταν μεταφορές απύ μυθιστορήματα,
τα The Neon Bible – Βίβλος από Νέον (1995)με τη Τζίνα Ρόουλαντς και
το The House of Mirth – Το Τίμημα της Αγάπης (2000) με τη Τζίλιαν Άντερσον.
Στις πιο πρόσφατες δουλειές του είναι το ντοκιμαντέρ Of Time and the City, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών το 2008, με εξαιρετική υποδοχή. (my film.gr)

Το 2008 επίσης, το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ευκαιρία του αφιερώματος που διοργανώνουν οι Ημέρες Ανεξαρτησίας στο έργο του σημαντικού βρετανού δημιουργού  εξέδωσε δίγλωσση μονογραφία, η οποία περιλαμβάνει:
 Εισαγωγικό κείμενο από την Δέσποινα Μουζάκη
Εισαγωγικό κείμενο από τον Λευτέρη Αδαμίδη.
 Πρωτότυπα δοκίμια και κείμενα για το έργο του σκηνοθέτη από έλληνες και ξένους κριτικούς και θεωρητικούς και συνεργάτες του Davies: Λευτέρη Χαρίτο, Ηλία Φραγκούλη, Θωμά Λιναρά, Ρόμπι Εκσιέλ, Geoff Andrew, Olivia Stewart, Ray Pride, David Robinson.
 Σημειώσεις του Terence Davies, ειδικά για την έκδοση.
Πλήρη φιλμογραφία με ζενερίκ και συνόψεις των ταινιών.
Πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το αρχείο του BFI.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *