Στην Καθολική Εκκλησία του Αγίου Ανδρέα

Η εκκλησία του Αγίου Ανδρέα από την ενετοκρατία μέχρι σήμερα αποτελεί τον καθεδρικό ναό των καθολικών στην Άνδρο και ο Άγιος (Ανδρέας – Άνδρος) ήταν, μετά την εγκατάσταση  των Λατίνων, ο πολιούχος του Κάτω Κάστρου της Χώρας, η δε περιοχή γύρω του ναού αποτελούσε  το κύριο οικοδομικό τμήμα της ανώτερης αρχοντικής τάξης των Φράγκων.

Στις μέρες μας εκκλησιάζονται οι λιγοστοί καθολικοί της Άνδρου αλλά του Αγίου Ανδρέα μαζεύονται και πολλοί ορθόδοξοι.

Οι τελευταίοι καθολικοί της Άνδρου
Ροζίτα Κοραχάη ,Ίρμα Φιλλιπίδη , Κατερίνα Ρεμούνδου, Άννα Μαρία Φιλιππίδου,
ο εκ Τήνου πατήρ Φραγκίσκος, ο Σεβασμιώτατος Ρωμαιο Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου – Τήνου Νικόλαος
Γιάννης Δαλέζιος , Μαρία Καρατζά, και Άννα Περτέση

Πληροφορίες από τις ιστορικές κατατοπίσεις του Νίκου Βασιλόπουλου για το Κάτω Κάστρο της Άνδρου

31 Σχόλια

  1. dimitris

    brabo KORINA nase kala kai o theos mazisou.

  2. Ανώνυμος

    Να σας αφιερώσω ένα ποίημα μήπως σας βοηθήσει:
    Εσπερινός (Γ. Δροσίνης)

    Στο ρημαγμένο παρεκκλήσι
    της Άνοιξης το θείο κοντύλι
    εικόνες έχει ζωγραφίσει
    με τ' αγριολούλουδα τ' Απρίλη.

    Ο ήλιος, γέρνοντας στη δύση,
    μπροστά στου ιερού την πύλη
    μπαίνει δειλά να προσκυνήσει
    κι ανάφτει υπέρλαμπρο καντήλι.

    Σκορπάει γλυκιά μοσκοβολιά
    δάφνη στον τοίχο ριζωμένη –
    θυμίαμα που καίει η Πίστη –

    και μια χελιδονοφωλιά,
    ψηλά στο νάρθηκα χτισμένη,
    ψάλλει το Δόξα εν Υψίστοις…

    Για την αντιγραφή ΧΔΑ

  3. KΟΡΙΝΑ Τ

    Ας τους αποφύγουμε όπως αποφεύγουμε το φίδι. Ας τους αποφύγουμε όπως αποφεύγουμε τους χριστοκαπήλους και χριστεμπόρους. Αυτοί είναι οι «νομίζοντες πορισμόν είναι την ευσέβειαν» (Α΄ Τιμ. 6,5). Αυτοί είναι «ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού». Αυτοί είναι διάκονοι του σατανά ο οποίος «μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός» (Β΄ Κορ. 11,13-15). «Οι τοιούτοι τω Κυρίω ημών Ιησού Χριστώ ου δουλεύουσιν, αλλά τη εαυτών κοιλία, και δια της χριστολογίας και ευλογίας εξαπατώσι τας καρδίας των ακάκων»· «ο μέντοι στερεός θεμέλιος της πίστεως έστηκεν, έχων την σφραγίδα ταύτην» (Ρωμ. 16.18 · Β΄ Τιμ. 2,19).
    «Φεύγετε ουν αυτούς αδελφοί, και την προς αυτούς κοινωνίαν· ‘εί τις υμάς ευαγγελίζεται παρ’ ό παρελάβετε, κάν άγγελος εξ ουρανού, ανάθεμα έστω’ (Γαλ. 1,8-9). ‘Ει τις έρχεται προς υμάς και ταύτην την διδαχήν ου φέρει, μη λαμβάνετε αυτόν εις οικίαν, και χαίρειν αυτώ μη λέγετε· ο γάρ λέγων αυτώ χαίρειν κοινωνεί τοις έργοις αυτού τοις πονηροίς’ (Β΄ Ιωαν. 10,11)».
    Δεν γνωρίζουμε εάν οι σύγχρονοι οικουμενιστές, κληρικοί και λαϊκοί, έχουν υπ’ όψιν τα όσα λέει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. Ας τα μελετήσουν και ας ανανήψουν, εάν θέλουν να παραμείνουν ορθόδοξοι

  4. dimitris

    agapiti eirhnh kiayia me kseroun poli stin andro eimai ap ta leivadia pera xorio arota kai tha sou dosoun to dikomou EMAIL.

    arota tin (eftixia babaki) na sto dosi efxome kali sinexia.

    kala xristougena kai na thimomaste oti ta xristougena einai oi genisi tou SOTIRASMAS.

  5. Ανώνυμος

    Φίλε dimitri δεν έχω εγκαταστήσει ακόμα skype στον υπολογιστή μου. Επίσης, αυτές τις μέρες χρησιμοποιώ εφεδρικό υπολογιστή, τον οποίο πρόκειται να επιστρέψω αύριο. Θα αφήσω το mail μου στον αγαπητό vanglouk. Αν όχι εντός αυτής της εβδομάδας, τότε μέσα στην επόμενη θα έχω πρόσβαση στο ίντερνετ. Χαρά μου να βοηθήσω. Ειρήνη Κιαγιά
    Υ.Γ. Άτιμα σκρασαρίσματα 😛

  6. dimitris

    tha eithela kai ego para para poli na briskomouna mazisas, ala eimai poli makria.

    an thelete ginete kai me EMAIL oi me SKYPE.

  7. Ανώνυμος

    Να σαι καλά Καψοράχη περιμένω ευχαρίστως ειδοποίησή σας. Γενικά όποτε μου πείτε είμαι διαθέσιμη και όλοι οι φίλοι και σχολιαστες του blog είναι ευπρόσδεκτοι. Απλα έχω στο νου μου έναν χαλαρό διάλογο για τις δογματικές διαφορές Δυτικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας πλαισιωμένο με όλο τον σεβασμό και την ευαισθησία που απαιτούν αυτά τα θέματα. Εκτός αν θέλετε να προτείνετε και άλλα θέματα. Ε. Κιαγιά

  8. επισης καλα Χριστουγεννα κ Καγια!και η προσκληση δεκτη!ποτε δεν αρνηθηκα τον υγιη διαλογο!

  9. Ανώνυμος

    οκ τότε ας προσπεράσουμε τα σχόλια και όταν έρθετε με το καλό λογικά το Πάσχα κανονίζουμε μια συνάντηση για καφέ ή μεζεδάκι το γράφω με όλες τις καλές προθέσεις. Επίσης, ας έρθουν όσοι επιθυμούν να μιλήσουμε, όπως έγραψα και στον ΧΔΑ παραπάνω. Θα περιμένω ενημέρωσή σας. Καλά Χριστούγεννα σε όλους. Ε. Κιαγιά

  10. ευχαριστως!ομως για κοιταξτε προς τα πανω στα σχολια….και δειτε ποσοι συμφωνουν μαζι σας….λεω εγω η χαζη!

  11. Ανώνυμος

    Ξέχασα να προσθέσω ότι τέτοια σχόλια σας γελοιοποιούν δεν σας προσθέτουν ποσοστά ευφυίας, πράγμα που μάλλον δεν σας είπε κανείς. Όπως και να έχει πραγματικά περιμένω πότε με το καλό θα έρθετε στο νησί να τα πούμε από κοντά. Ε. Κιαγιά

  12. Ανώνυμος

    Ότι με το παραμικρό γίνεται πανικός δεν είναι θλιβερό? Παραδόξως, είστε η μόνη που λεει κάτι τέτοιο για το μυαλό μου. Μήπως γίνεται να πούμε κάποια πράγματα πρόσωπο με πρόσωπο?

  13. ''θλιβερη καταληξη'' ειναι μονο στο δικο σας μυαλο κ Καγια!αφηστε το δικο μας να κρινει μονο του!!

  14. Ανώνυμος

    δεν ξερω τι λενε τα κειμενα που αναφερει ο παραπανω ανωνυμος(μπορει και να λενε καλα πραγματα)

    Ενδεικτική και αντιπροσωπευτική η απάντηση της Καψοράχης. Εάν φροντίζαμε να μάθουμε, να ψάξουμε, να βρούμε, να ακούσουμε, έστω εγκυκλοπαιδικά όχι για να υιοθετήσουμε δεν θα φτάναμε στον σημερινό πνευματικό αχταρμά, ούτε στις θλιβερές καταλήξεις παρόμοιων διαλόγων. Θερμή παράκληση και πρόκληση πηγαίνετε για λίγες μέρες στη θεολογική να ακούσετε πέντε πραγματάκια μήπως και σταματήσει αυτό το παιχνίδι της εκτόξευσης ευθυνών. Να είστε σίγουροι ότι κάτι καλό θα εισπράξετε. Φιλικά, Ε. Κιαγιά

  15. οι ισσοροπημενοι ανθρωποι αγαπουν ολους τους ανθρωπους περα απο χρωματα,φυλες,θρησκειες!και ο Θεος γι αυτους δεν ειναι ο εκδικητικος παπουλης που αν δεν νηστεψεις θα σε στειλει στην κολαση!!ειναι το πνευμα του καλου που φωλιαζει στις ψυχες μας και μας κανει να συμποναμε να αγαπαμε και να φροντιζουμε με σεβασμο ΟΤΙ ζει σε αυτον τον πλανητη αλλα και οτι υπαρχει,το πνευμα του καλου που μας κανει καθε πρωι πατωντας τα ποδια μας στην γη να νοιωθουμε ευγνωμοσυνη για ΟΤΙ εχουμε,και να φροντιζουμε οσο μπορουμε να το εχει και ο διπλανος μας! ολα τα αλλα ειναι μικροτητες και κακιες!δεν ξερω τι λενε τα κειμενα που αναφερει ο παραπανω ανωνυμος(μπορει και να λενε καλα πραγματα)ξερω τι λεει η ψυχη μας,που αν σκυψουμε και την ακουσουμε με ηρεμια θα ακουσουμε και την φωνη του Θεου!τωρα αν καποιοι τον λενε Βουδα καποιοι Μωαμεθ και καποιοι Αλλαχ νοιωθω βαθια μου οτι εκεινον λιγο τον νοιαζει!!στο χωμα επιστρεφουμε ολοι!στο ιδιο χωμα!και στην δικη του αγκαλια!
    Καλα Χριστουγεννα

  16. Ανώνυμος

    Βλάσιου Ι. Φειδά, Εκκλησιαστική Ιστορία, τόμος Α' τόμος Β, Εκδόσεις Διήγηση, Αθήνα 2002

    Βλάσιου Ι. Φειδά, Ιεροί Κανόνες και καταστατική νομοθεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αθήνα 1998

    Έτσι για να ξεκαθαρίζονται τα πράγματα. 🙂

  17. dimitris

    brabo anonime, sosta ta les.
    o THEOS eiparxi kai eine efkola na ton bris otan ANIKSIS tin kardiasou, (me PISTI).ala pos na kseris ton THEO otan ta RASA potizoun PSEMATA.
    ala leoi o THEOS ap ton logotou kai ala lene oi PSEFTOMARTIRES opos tous onomazi oi AGIA GRAFI

  18. Ανώνυμος

    θα μου επιτρεψεται να εκφρασω την αποψη οτι ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ , θα γελαει με ολους αυτους τους ενεθεν και ενθεν ρασοφορους που εχουν ποτισει τους πιστους τους (και οχι του ΘΕΟΥ) με διαφορες ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ. Ημαρτον. Ας πιστευει ο καθενας μας προς τον ΘΕΟ και ας τον θεωρει μοναδικο. Η ΑΓΑΠΗ αν υπαρχει πρεπει να ειναι αληθινη και οχι δηθεν και στον κοσμο που ζουμε , φοβουμαι οτι το ΔΗΘΕΝ μας εξουσιαζει. Απο εκει και περα οι ειδημονες ας συζητουν συζητουν συζητουν. Εμεις οι απλοι ανθρωποι ας αγαπαμε αγαπαμε αγαπαμε μπορουμε; Μπα δεν νομιζω τοχουμε χασει το νοημα..

  19. Ανώνυμος

    Ειλικρινά, κανείς δεν έχει τη διάθεση να προκαλεί διαπληκτισμούς ειδικά σε θεολογικά ζητήματα. Ούτε γράφει κάποιος από φανατισμό. Συνήθως στο παρών blog δημοσιεύονται αρκετά σχόλια ή απορίες και όταν κάποιος, (όποιος και να είναι αυτός)επιχειρεί να συμμαζέψει κάπως το όλο θέμα και να καταθέσει άποψη, όσο μπορεί πιο κοντά στο πνεύμα Πατέρων της Εκκλησίας, αντιμετωπίζεται σαν ''φανατισμένος'' που εκθέτει όλη την εκκλησία και γίνεται (τάχα μου) η αφορμή να μην εκκλησιάζεται ο κόσμος. Φίλτατε ΧΔΑ θίγετε ενδιαφέροντα θέματα, όμως ένα blog δεν αποτελεί το κατάλληλο μέσο να δοθούν απαντήσεις περί διαφορών με τους Δυτικούς, για το φιλιόκβε κλπ κλπ. Θα χαιρόμουν εάν είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε από κοντά. (Εκτός και αν νομίζετε ότι θα σας προσηλυτίσω, αστειεύομαι). Ψάξτε κάποια πράγματα για τον Οικουμενισμό, την Ουνία και από κοντά θα σας πω κάτι για όσους ιεράρχες τέλεσαν συλλείτουργα με τους Δυτικούς. Στη διάθεσή σας, Ε. Κιαγιά

  20. ο φανατισμος ΠΑΝΤΑ δημιουργει συμφορες!και πισω του πολλες φορες μη πω τις περισσοτερες κρυβονται ανθρωποι ''του Θεου''….οι χειροτεροι πολεμοι και οι πιο βαρβαροι στην Ιστορια εγιναν απο ανθρωπους στο ονομα ενος Θεου,ενος Μωαμεθ,ενος Βουδα!!!!!πραγματικα ειμαι σιγουρη οτι αν υπαρχει Θεος θα εχει φριξει και ανετα θα ξαναπαρει το μαστιγιο να μας ξαναφερει βολτα…ειδικα σε τετοιες εποχες που οι ανθρωποι πεθαινουν απο πεινα και ανεχεια σε ολο σχεδον τον πλανητη αυτοι ασχολουνται με το ποιος Θεος ειναι ο σωστος!!!!!! σκοταδισμος…..και βλακεια ανικητη!

  21. Ανώνυμος

    Κρατούσα, κρατάω και από ότι δείχνουν τα πράγματα θα συνεχίσω να κρατάω αποστάσεις από τα λατρευτικά της Εκκλησίας όχι γιατί δεν πιστεύω….κάθε άλλο. Με θλίβει η υποκρισια και η απουσία του Πνεύματος.
    Φίλοι, συμπατριώτες, γείτονες κοντινοί και μακρινοί η ουσία είναι μία: Η ΑΓΑΠΗ
    Δεν με νοιάζει αν τον άλλο τον λένε καθολικό , ορθόδοξο, βουδιστή ή μωαμεθανό……μου αρκεί να είναι καλός άνθρωπος και να αποζητά το καλό όλων! Ειδικά για τους Καθολικούς….την κατανυκτικότερη Θεία Λειτουργία την έζησα πριν καμμια δεκαριά χρόνια στο Μοναστήρι του Αγίου Ιερωνύμου στην Λισαβώνα, στον εσπερινό της Αγίας Άννας. Ήταν κατανυκτικά, γαλήνια και δεν ένιωσα ξένο σώμα. Ήμουν εκεί γιατί αυτή την ειλικρινή ανάγκη ένιωσα, όπως και οι υπόλοιποι συνάνθρωποί μου. Μπορούμε νομίζω, να αρκεστούμε σε αυτές τις απλές βασικές αρχές και να σταματήσουμε να δημιουργούμε ΚΑΙ σε αυτόν τον χώρο καταστάσεις που μας χωρίζουν, μας οπαδοποιούν και εν τέλει εξυπηρετούν μόνο παιχνίδια εξουσίας. Σας φιλώ!

  22. Ανώνυμος

    Γεια σας και από μένα. Μου φαίνεται θα μετατρέψουμε το blog σε e-class Εκκλησιαστικής Ιστορίας, Δογματικής, Κανονικού Δικαίου. Η αλήθεια είναι πως κάποια πράγματα προκαλούν εντύπωση, ειδικά σε σχέση με το αγαπάτε αλλήλους και το όλο πνεύμα της Ορθοδοξίας γιατί έχουμε μια σχετική άγνοια από Ιερούς Κανόνες. Το ότι δεν επιτρέπεται να μετέχουμε σε μυστήρια της Δυτικής Εκκλησίας δεν συμβαίνει τυχαία. Προκύπτει από τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων και των Πατέρων της Εκκλησίας. Με τους Δυτικούς έχουμε δογματικές διαφορές οι οποίες οδηγούν σε λανθασμένη θεολογία. Π.χ. το Φιλιοκβε (και εκ του Υιού). Όχι μόνο οδηγεί σε εσφαλμένη Τριαδολογία αλλά με έμμεσο τρόπο οδηγεί στο Πρωτείο και Αλάθητο του Πάπα. Φυσικά, όλες αυτές τις αποκλίσεις τις καταδικάζουν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Υπολογίστε ακόμα την ταραγμένη περίοδο του ενάτου αιώνα με την αντιπαράθεση του Ιερού Φωτίου και του Πάπα Νικολάου, το Σχίσμα και τα Αναθέματα. Κάτι ακόμα που θα ανάψει φωτιές, η μετοχή μας στα μυστήρια των Δυτικών, θεωρείται – ανάμεσα στα άλλα- άκυρη γιατί δεν υπάρχει αναφορά στον Επίσκοπο κάτι που δηλώνει και την ενότητα μαζί του. Στην Ορθοδοξία η ενότητα δηλώνεται με τη χρήση Αντιμηνσίου που φέρει την υπογραφή του και την ευχή υπέρ του Αρχιεπισκόπου ημών δείνα. Δύσκολο να γίνουν κατανοητά τα δογματικοεκκλησιολογικά κεφάλαια μέσα σε μερικές γραμμές, όμως ελπίζω να βοήθησα. Φιλικά, Ε. Κιαγιά
    Υ.Γ. Για να ξαναπρολάβω αντιδράσεις η άρση των Αναθεμάτων από των Πατριάρχη Αθηναγόρα θεωρείται άκυρη διότι δεν συνεκάλεσε Πανορθόδοξη Σύνοδο.

  23. Ανώνυμος

    Κάθε φορά που γράφω λέω "δεν θα ξαναγράψω" αλλά πώς να μην πεις τη γνώμη σου.
    Είναι το θέμα θεολογικό; Γιατί; Έχομε οι Ορθόδοξοι τόσο μεγάλες διαφορές με τους Καθολικούς; Ποιές; Το "φιλιόκβε"; Κατ΄ αρχάς το "Πιστεύω" το είπαν ακριβώς όπως το λέμε κι εμείς. Τι σημαίνει φιλιόκβε. Το θέμα ήταν από πού "εκπορεύεται" το Άγιο Πνεύμα. Ερωτώ: Και τι θα πει εκπορεύεται. Πόσο μεγάλη σημασία έχει αυτό.
    Το σχίσμα έγινε για πολιτικούς λόγους και πληρώθηκε ακριβά (1η και 2η άλωση της Κων/πόλεως, τουρκική επέκταση στην Ευρώπη κλπ. )Για να μην πω ότι ο απόηχος των συνεπειών πληρώνεται ακόμη και σήμερα.
    Η συμπροσευχή έχει γίνει και από τους Πατριάρχες και τους Αρχιεπισκόπους μας και από τον Πάπα. Πού είναι το μεμπτό; Οι Καθολικοί της Άνδρου έρχονται στις δικές μας εκκλησίες και ψέλνουν μάλιστα.
    Στο λόγο του ο Καθολικός Επίσκοπος προχθές αναφέρθηκε στις καλές σχέσεις των δύο δογμάτων στα νησιά μας και ευχήθηκε την επανένωση των Εκκλησιών.
    Και εν κατακλείδι. Μας επισκέφθηκαν γείτονές μας Τηνιακοί τους οποίους έπρεπε να είμασταν όλοι παρόντες να τους υποδεχθούμε και να τους ευχαριστήσομε για την επίσκεψή τους.
    Ο ναός του Αγίου Ανδρέα του 12ου αιώνα είναι ένα μνημείο και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας μας και όλοι οι Ανδριώτες πρέπει να το φροντίζομε.
    Μου κάνει εντύπωση πώς ορισμένοι ψάχνουν ευκαιρία να τσακώνονται. Παρακαλώ τους διαχειριστές του μπλόγκ να αποθαρρύνουν σχόλια (σε άλλες περιπτώσεις) όπου ο επόμενος κατηγορεί τον προηγούμενο για τις ιδέες του. ΧΔΑ

  24. Ανώνυμος
  25. Ανώνυμος

    1. Κανών Ι' των Αγ. Αποστόλων: "Ει τις ακοινωνήτω, καν εν οίκω συνεύξηται, ούτος αφοριζέσθω"

    2. Κανών ΙΑ΄ των Αγ. Αποστόλων: "Ει τις καθηρημένω, κληρικός ων, κληρικώ συνεύξηται, καθαιρείσθω και αυτός".

    3. Κανών ΜΕ' των Αγ. Αποστόλων: "Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, ή Διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον, αφοριζέσθω, ει δε επέτρεψεν αυτοίς, ως Κληρικοίς ενεργήσαί τι, καθαιρείσθω"

    4. Κανών ΞΔ' των Αγ. Αποστόλων: "Ει τις Κληρικός, ή Λαϊκός εισέλθοι εις συναγωγήν Ιουδαίων, ή αιρετικών προσεύξασθαι, και καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω"

    5. Κανών ΟΑ' των Αγ. Αποστόλων: "Ει τις Χριστιανός έλαιον απενέγκοι εις ιερόν εθνών, ή εις συναγωγήν Ιουδαίων εν ταις εορταίς αυτών, ή λύχνους άπτοι, αφοριζέσθω"

    6. Κανών ΣΤ' της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου: "Περί του, μη συγχωρείν τοις αιρετικοίς εισιέναι εις τον οίκον του Θεού, επιμένοντας τη αιρέσει"

    7. Κανών Θ' της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου: "Περί του, μη συγχωρείν εις τα κοιμητήρια, ή εις τα λεγόμενα μαρτύρια πάντων των αιρετικών απιέναι τους της Εκκλησίας, ευχής ή θεραπείας ένεκα, αλλά τους τοιούτους, εάν ώσι πιστοί, ακοινωνήτους γίνεσθαι μέχρι τινός, μετανοούντας δε, και εξομολογουμένους εσφάλθαι, παραδέχεσθαι"

    8. Κανών ΛΒ' της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου: "Ότι ου δεί αιρετικών ευλογίας λαμβάνειν, αίτινές εισιν αλογίαι μάλλον, ή ευλογίαι"

    9. Κανών ΛΓ' της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου: "Ότι ου δεί αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι"

    10. Κανών ΛΔ' της εν Λαοδικεία Συνόδου. Ότι ου δεί πάντα χριστιανόν εγκαταλείπειν μάρτυρας Χριστού και απιέναι προς τους ψευδομάρτυρας, τουτέστιν αιρετικών, ή αυτούς προς τους προειρημένους αιρετικούς γενομένους· Ούτοι γαρ αλλότριοι του Θεού τυγχάνουσιν. Έστωσαν ουν ανάθεμα οι απερχόμενοι προς αυτούς.

    11. Κανών ΛΖ' της εν Λαοδικεία Τοπικής Συνόδου: "Ότι ου δεί παρά των Ιουδαίων ή αιρετικών τα πεμπόμενα εορταστικά λαμβάνειν, μηδέ συνεορτάζειν αυτοίς"

    12. Κανών Θ' του Τιμοθέου Αλεξανδρείας: "Ερώτησις. Ει οφείλει Κληρικός εύχεσθαι, παρόντων Αρειανών, ή άλλων αιρετικών; ή ουδέν αυτόν βλάπτει, οπόταν αυτός ποιή την ευχήν, ήγουν την προσφοράν; Απόκρισις. Εν τη θεία αναφορά ο Διάκονος προσφωνεί προ του ασπασμού. "Οι ακοινώνητοι περιπατήσατε." Ουκ οφείλουσιν ουν παρείναι, ει μη αν επαγγέλλωνται μετανοείν και εκφεύγειν την αίρεσιν"
    π Αντωνιος

  26. dimitris

    eithela na eiksera afou oli leme,PISTEBO SE ENAN THEO,tote yiati eiparxoun toses diaforetikes thriskies.

    enas (THEOS) enas o (LOGOSTOU) to (EBAGELIO) mia oi thriskia (XRISTIANISMOS)

  27. Ανώνυμος

    Άλλο η αγάπη προς τον πλησίον και άλλο η συμπροσευχή με Λατινόφρονες. Για περισσότερες πληροφορίες:
    http://www.oodegr.com/oode/papismos/synefxesthe1.htm

  28. Ανώνυμος

    Ευτυχώς που εκτός από τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό υπάρχει και ο Χριστός που είπε "αγαπάυε αλλήλους". Αυτό το είπε στους μαθητές του!

  29. Ανώνυμος

    Αγ. Μάρκος Ευγενικός

    «Ημείς δι’ ουδέν άλλο απεσχίσθημεν των Λατίνων, αλλ’ ή ότι εισίν, ου μόνον σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί». Κορίνα Τ.

  30. Ανώνυμος

    Τολιπον κάθε μέρα μάθενης κάτι καινούργιο .δεν ειξερα την ύπαρξη καθοληκις εκλησιας. Εστο και αγα χρόνια ΠΟΛΛΑ στους εορταζομενους . ΘΖ NY

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *