Επιστολή διαμαρτυρίας του Φιλοπρόοδου Ομίλου «ΤΟ ΓΑΥΡΙΟ» προς τη Δημοτική Αρχή και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου

PALIO DIMOTIKO SHOLEIO GAVRIOU vanglouk androsfilm_1

 

ΦΙΛΟΠΡΟΟΔΟΣ ΟΜΙΛΟΣ «ΤΟ ΓΑΥΡΙΟ»                                                                                                                                                                                          6 Σεπτεμβρίου 2016

Προς

τη ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

και τα ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Στις 29 Αυγούστου 2016 και στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου, το ακροατήριο εντός και εκτός της αίθουσας, λόγω της δημοσιοποίησης αποσπάσματος από την συνεδρίαση, δοκίμασε μία δυσάρεστη έκπληξη. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου κ. Μπάλας, παρουσία του Δημάρχου κ. Σουσούδη, ο οποίος καθόταν δίπλα του, αποστέρησε από τον εκδότη και μέλος του Φιλοπρόοδου Ομίλου Το Γαύριο κ. Γιώργο Δαρδανό το καθόλα δημοκρατικό δικαίωμα της έκφρασης αιτήματος και θέσεων σχετικά με το θέμα της λειτουργίας Πολιτιστικού Κέντρου στο Γαύριο. Αυτό συνέβη μάλιστα με δεδομένο το παράδοξο ότι ο κ. Δαρδανός είχε προσκληθεί να θέσει το συγκεκριμένο θέμα σε αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο από τον ίδιο τον Δήμαρχο.
Παρά το ότι δόθηκε έστω και εκτός ημερήσιας διάταξης ο λόγος στον κ. Δαρδανό, πριν εκείνος τοποθετηθεί, ο λόγος τού αφαιρέθηκε με προσβλητικό, αντιδραστικό και αψυχολόγητο τρόπο από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ανοχή του δημάρχου και ουσιαστικά και τη νομιμοποίησή του. Ο κ. Δαρδανός, με τη γνωστή και μεγάλη διαδρομή του όχι μόνον στα εκδοτικά αλλά και πολιτιστικά γεγονότα του τόπου αντιμετωπίστηκε με αγένεια και απαξίωση που δεν συνάδει με την ιστορία του, την κοπιώδη και ανιδιοτελή προσφορά του στον τόπο και την άοκνη προσπάθειά του να αναδείξει το θέμα του πολιτισμού στο Γαύριο και την Άνδρο ευρύτερα. Ακόμη όμως και αυτή η διαδρομή να μην είχε προηγηθεί, επρόκειτο για έναν πολίτη του νησιού που απευθύνθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του τόπου του για να θέσει ένα σοβαρό θέμα πολιτισμού, η επίλυση του οποίου χρονίζει επικίνδυνα. Όμως, το αυτονόητο έγινε για μία ακόμη φορά ζητούμενο.
Ο Φιλοπρόοδος Όμιλος δεν προχώρησε σε άμεση ανακοίνωση-διαμαρτυρία, καθώς ήλπιζε και ανέμενε τα στοιχειώδη αντανακλαστικά από τον δήμαρχο, δηλαδή την αυτόματη και απερίφραστη καταδίκη της συμπεριφοράς του συνεργάτη του σε βάρος ενός πολίτη της Άνδρου και την άμεση αποκατάσταση της άδικης αντιμετώπισης του εκδότη. Ο κ. Δαρδανός προσήλθε ευγενώς για ένα θέμα πολιτισμού, για το οποίο ο ίδιος και ο Φιλοπρόοδος Όμιλος έχουν εργαστεί σκληρά και έχουν αποδείξει την αναγκαιότητα στέγασης κορυφαίων και πολυάριθμων πολιτιστικών εκδηλώσεων (οι οποίες διοργανώνονται αποκλειστικά από τον Φιλοπρόοδο Όμιλο «Το Γαύριο») Δυστυχώς, τα αντανακλαστικά αυτά δεν εκφράστηκαν ούτε όψιμα και φυσικά ούτε και κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με συνέπεια την αποχώρηση του κ. Δαρδανού και την επιβολή της σιωπής στο πρόσωπό του που «θυμίζει άλλες εποχές».
Η διοίκηση του Φιλοπρόοδου Όμιλου δεν συναινεί στην ετσιθελική «επιβολή της τάξης» πόσο μάλλον της σιωπής. Περιορίζεται σήμερα στην καταδίκη μιας απαράδεκτης συμπεριφοράς αλλά και μίας σοβαρής παράλειψης. Επιφυλάσσεται στο επόμενο διάστημα να προβεί σε ανακοινώσεις για τον ρόλο της αρμόδιας δημοτικής αρχής απέναντι στο κρίσιμο θέμα του πολιτισμού. Όσοι δεν τον υπηρετούν, θα μπορούσαν τουλάχιστον να μην τον υπονομεύουν μέσω μιας μεθοδευμένης σύγχυσης που προκαλούν παρελκυστικές και αναβλητικές τακτικές.

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Μαθιός Μανσόλας Γιάννης Μαμάης

3 Σχόλια

  1. Κ.Ι.ΚΑΛΛΙΒΡΟΥΣΗ

    Αλήθεια που είναι αυτό το περίφημο απόσπασμα του Δημοτικού Συμβουλίου ;
    Γιατί δεν μπορούμε να το δούμε σήμερα ;

  2. Η άλλη άποψη

    Ο Φ.Ο.Γ. εγώ και καιρό και με έναν ίσως ‘ετσιθελικό’ τρόπο αξιώνει την αποκλειστική παραχώρηση του σχολείου στον ίδιο και διαχείριση του ως Πολιτιστικό Κέντρο και για να το πετύχει αυτό σαρώνει κι εξευτελίζει σεδόν τα πάντα. Με καφενειακές πρακτικές καρεκλοκένταυροι άνθρωποι που έως σήμερα χρησιμοποιούν τον σύλλογο ως βιτρίνα και αυτοπροβολή, προσφέροντας ‘άρτο και θέαμα’ αποκλειστικά κατά την περίοδο του παραθερισμού τους, σαρώνουν οποιαδήποτε μορφή εκφράζει άλλη άποψη ως προς την ‘ατζέντα’ τους.
    Οι καφενειακές πρακτικές, που ενίοτε εκτυλίσσονται ακόμα και ως ορθάδικο επί του δρόμου, μεταφέρονται ακόμα και στο διαδίκτυο αφενός με τη συμμετοχή καλοθελητών «δημοσιογράφων» (ή καλοπληρωμένων διαφημιστικών μπάνερ) κι αφετέρου με σχολιαστές σε εντεταλμένη υπηρεσία για την ολοκλήρωση της ‘προπαγάνδας και της καλλιέργειας κλίματος προς την εξυπηρέτηση του σκοπού. Ακόμη και η πρόσφατη εκδήλωση των ‘ενεργών πολιτών’ (???) αποδείχθηκε να είναι πρόσχημα απαξιώνοντας και χρησιμοποιώντας ακόμα και τους ομιλητές του πάνελ. ‘Ενεργοί Πολίτες’, ‘Πολίτες σε Δράση’, «Πολίτες σε Επαγρύπνηση» και οποιοσδήποτε άλλος τίτλος ορίζουν ή αυτοπροσδιορίζουν ποιους και τι? Όροι οι οποίοι κατεξοχήν εκφράζουν κινηματική δράση παρεμβάσεων από ομάδες πολιτών με χαρακτηριστική ταυτότητα και σκοπό δράσης έξω από προσωπικές ατζέντες!
    Αν ο πολιτισμός είναι το ζητούμενο τότε όλα παράγονται εκτός από αυτόν μέχρι σήμερα στην κουβέντα περί αξιοποίησης του σχολείου. Δεν υπάρχει λογικός δημότης που να μην θέλει να γίνει εκεί Πολιτιστικό Κέντρο. Όπως και σε άλλα ζητήματα έτσι κι εδώ λείπει παντελώς διαδικασία ανοικτής συζήτησης και διαβούλευσης.
    Στην τελική ας σχηματιστεί μια επιτροπή που να το διαχειρίζεται από αύριο κιόλας ως Πολιτιστικό Κέντρο και ας συμμετέχει και ο ΦΟΓ εάν θέλει με αυτήν ή όποια άλλη μελλοντική διοίκηση του. Δεν μπορεί να διαπραγματεύεται κανείς ένα τέτοιο ζήτημα με όρους αποκλειστικότητας και αδιαφάνειας τόσο γενικά όσο και ειδικά καθώς πρόκειται για χρήση που θα προσφέρει διεξόδους, λύσεις και προοπτικές στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *