Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο «Αρχιτεκτονική Ανάλυση Παραδοσιακών Κτηρίων και Συνόλων της Άνδρου»

%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%83%ce%bf%ce%b2%ce%b9%ce%bf-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf-vanglouk-androsfilm

Η Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, στα πλαίσια του μαθήματος «Αρχιτεκτονική Ανάλυση Παραδοσιακών Κτηρίων και Συνόλων», προγραμματίζει να επισκεφτεί φέτος την Άνδρο για την μελέτη οικισμών του νησιού, κατά την περίοδο 14 – 19/10/2016. Ο σκοπός του ταξιδιού είναι εκπαιδευτικός και πραγματοποιείται στα πλαίσια του διατομεακού υποχρεωτικού μαθήματος του 5ου Εξαμήνου, με τη συμμετοχή περίπου 230 σπουδαστών/στριων και 10 καθηγητών.

%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%ba%ce%b9%ce%b1-%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-vanglouk-androsfilm-3

Στο μάθημα συμμετέχει, επίσης, ένας αρκετά σημαντικός αριθμός φοιτητών από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής, γεγονός που καθιστά ευρύτερα γνωστή τη σημασία και τις αξίες της Αρχιτεκτονικής μας Κληρονομιάς.

%ce%ba%ce%bf%cf%87%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-vanglouk-androsfilm-4
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η αναγνώριση, συστηματική αναλυτική διερεύνηση και αξιολόγηση παραδοσιακών, οικιστικών συνόλων και της δομικής τους συγκρότησης. Βασικό στόχο αποτελεί η διερεύνηση των στοιχείων που καθορίζουν τη δομή, τη μορφή, την κατασκευή και τον ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό τους χαρακτήρα. Το μάθημα, το οποίο έχει ενταχθεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης της Σχολής Αρχιτεκτόνων, περιλαμβάνει εργασία πεδίου σε επιλεγμένους ιστορικούς/παραδοσιακούς οικισμούς, ενώ η εξέλιξη της αναλυτικής εργασίας συνεχίζεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου στις αίθουσες διδασκαλίας ή στα εργαστήρια.

%cf%81%cf%89%ce%b3%cf%8c%cf%82-%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-vanglouk-androsfilm-2
Φέτος, η περιοχή μελέτης εντοπίζεται σε χωριά της Άνδρου, συγκεκριμένα στους οικισμούς: Στενιές, Αποίκια, Άρνη, Στραπουργιές, Λάμυρα, Μεσαριά, Υψηλού, Πιτροφός, Αμονακλιού, Καππαριά, Πισκοπειό, Αλαμανιά, Αηδόνια, Κοχύλου, Ρωγό, Συνέτι, Φάλλικα, Λιβάδια.
Μετά την ολοκλήρωση του εξαμήνου, οι εργασίες θα αναρτηθούν σε ψηφιακό αρχείο του Ε.Μ.Π. ελεύθερα προσβάσιμο στο διαδίκτυο (http://5a.arch.ntua.gr/). Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της άσκησης, φοιτητές και διδάσκοντες θα επανέλθουν στον τόπο μελέτης, στα πλαίσια εκθέσεων και ημερίδων για την ανάδειξη της εργασίας τους και την προβολή της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της Άνδρου.

%cf%83%cf%84%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%ad%cf%82-%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%82-vanglouk-androsfilm-1
Τα οφέλη που προκύπτουν από την εκπόνηση των εργασιών είναι σημαντικά, ως ουσιαστική προσφορά στην κωδικοποίηση και καταγραφή της παράδοσης του τόπου και συμβολή στη συγκρότηση ενός αρχείου αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

Εκ μέρους της διδακτικής ομάδας
Ε. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ, επικ.καθ.ΕΜΠ (συντονίστρια του μαθήματος)

One Response

  1. Φραντζεσκος Καλλιβρουσης

    Με ιδιαιτερη χαρα και απεριγραπτη συγκινηση θα ηθελα να υποδεχθω τους μελλοντικους μου συναδελφους, ως Αποφοιτος και εγω της Αρχιτεκτονικης Σχολης του Ε.Μ.Π. το 1987. Ηδη αλλωστε και εγω με νοσταλγια αναπολω οταν επελεξα να κανω αντιστοιχη Εργασια εξαμηνου στην Εδρα Μορφολογιας το 1985 , και με ομαδα 6 συμφοιτητων μου καταμε λεπτομερη Χωροταξικη και Αρχιτεκτονικη Καταγραφη των οικισμων Λαμυρα. – Υψηλου – Στραπουργιες. Αναρωτιεμαι αν μπορεσω να αναδευσω την σχετικη Εργασια και να την προσθεσω στην Ψηφιακη Αναρτηση, ως ιστοριμο Υπκβαθρο των αλλαγων που υπεστησαν οι οικισμοι αυτοι στην διαρκεια της 30ετιας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *