Η πρόταση αυτή στοχεύει στο ν’ ανακουφίσει ένα σημαντικό μέρος του οικισμού της Χώρας, στο οποίο τυχαίνει να βρίσκεται και η οικία μου.
Όπως είναι γνωστό τα οχήματα που κινούνται προς την περιοχή του Νειμποριού Χώρας, όπως κατέρχονται τον κεντρικό δρόμο, αναγκάζονται βάσει της οδικής σήμανσης, να διακόψουν την ευθεία διαδρομή τους και να πραγματοποιήσουν δεξιά στροφή στο ύψος της οικίας Πομόνη και στην συνέχεια στα 50 μέτρα αριστερή κλειστή στροφή, μπροστά από την οικία Σύμπουρα. ( αποθήκες Δήμου ).
Eκεί δημιουργείται το μεγάλο πρόβλημα. Παρκαρισμένα παράνομα κάθε είδους οχήματα, έξω από την επιχείρηση εμπορίας οικοδομικών υλικών Νίκου Πανταζή, τις πρωινές ώρες μέχρι το μεσημέρι, καταλαμβάνουν το οδόστρωμα,καθ’ όλο το μήκος του, από την στροφή οικίας Πομώνη μέχρι και την επόμενη στροφή οικίας Σύμπουρα, μειώνοντας το ελεύθερο πλάτος του δρόμου.
Τις περισσότερες φορές βαρειά φορτωμένα τριαξονικά φορτηγά και μπετονιέρες με κατεύθυνση το Νειμποριό, δυσκολεύονται να πραγματοποιήσουν δύο κλειστές στροφές στα μόλις 50 μέτρα μήκους του συγκεκριμμένου δρόμου και προκειμένου ν ανοίξουν την στροφή τους για ν’ αποφύγουν τα παρκαρισμένα παρανόμως αυτοκίνητα, ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια,σπάζοντας τα κράσπεδα και τις τσιμεντοστρώσεις. Τα πεζοδρόμια της περιοχής έχουν καταστραφεί και είναι πλέον επικίνδυνα για τους πεζούς.
Επίσης λόγω των κραδασμών,που προκαλούνται κατά την διέλευση τους δημιουργούνται ρωγμές στην τοιχοποιία των οικιών, που ” βλέπουν ” τον συγκεκριμένο δρόμο. ( Ίσως να γίνει νομική προσέγγιση στο θέμα των ζημιών.)
Στην συνέχεια της διαδρομής τους, επίσης δυσκολευονται να κινηθούν στο πολύ στενό οδόστρωμα, από την στροφή οικίας Σύμπουρα μέχρι το Γεφύρι.
Για να σταματήσει όλο αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο, φορτηγά ν’ ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια, λεωφορεία να δυσκολεύονται να στρίψουν και στις δύο στροφές, και προκειμένου να μπει μια τάξη και ν’ ανακουφιστεί κάπως η περιοχή προτείνω την αντιστροφή της ροής των οχημάτων.
Δηλαδή τα κατερχόμενα οχήματα με κατεύθυνση το Νειμποριό, να συνεχίζουν ευθεία την διαδρομή τους μέχρι το Γεφύρι, χωρίς να πραγματοποιούν την στροφή οικίας Πομώνη και στην συνέχεια οικίας Σύμπουρα. Αντιθέτως τ’ ανερχόμενα προς Χώρα, ν’ ακολουθούν την διαδρομή με τις δύο στροφές.
Ποιό είναι το κέρδος;
Όταν τα φορτηγά κατέρχονται, συνήθως είναι βαριά και δύσκολα σε χειρισμούς, αφού έρχονται φορτωμένα είτε από το Γαύριο, ή τις τοπικές “μάντρες” υλικών, πηγαίνοντας προς τα χωριά. Δέν μπορούν να στρίψουν η να φρενάρουν εύκολα. Ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια, φτάνουν μέχρι τα κατώφλια των σπιτιών. Δημιουργούνται προβλήματα στην στατική των κτιρίων.
Στην επιστροφή είναι άδεια, ελαφριά, με μεγαλύτερη ευκολία χειρισμών, ούτως ώστε να στρίψουν ευκολώτερα και με ασφάλεια αυτές τις δύο στροφές.
Συνεπώς η διέλευση τους δεν δημιουργεί προβλήματα.
Τα τουριστικά λεωφορεία σήμερα, που πηγαίνουν για τα μοναστήρια, πρέπει ξαφνικά αντί να συνεχίσουν ευθεία, την διαδρομή τους, να στρίψουν τις δύο κλειστές στροφές στο στενό δρόμο. Τις περισσότερες φορές δεν μπορούν και παγιδεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα, εμποδίζουν ή και σταματούν την κυκλοφορία. Ίσως γι αυτά χρειάζεται κάθοδος και άνοδος να γίνεται μόνο προς και από το Γεφύρι σε ευθεία,χωρίς να διέρχονται μέσα από την συγκεκριμένη περιοχή.)
Το πρόβλημα το οποίο παρατηρείται όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι, λύνεται χωρίς έξοδα, με μια πιο πρακτική και έξυπνη προσέγγιση στο κυκλοφοριακό της συγκεκριμένης περιοχής.
Αλλάξτε την ροή κυκλοφορίας των οχημάτων.
Η εισήγηση αυτή απευθύνεται προς κάθε αρμόδια Αρχή, η οποία θα μπορούσε να μελετήσει και πιθανώς να υιοθετήσει την πρόταση-λύση στο πρόβλημα.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Σύμπουρας Νικόλαος
Αυτο που προτείνει ο συντάκτης του άρθρου, ισχύει για τα λεωφορεία κάθε είδους, καθώς εδώ και αρκετά χρονια κατεβαίνουν ευθεία τον τσιμεντένιο δρόμο και δεν στρίβουν περνώντας από το στενό δρόμο με το φούρνο, τα υπόλοιπα καταστήματα και το πρατήριο καυσίμων. Στην επιστροφή τους συμβαίνει το ίδιο, ανηφορίζοντας από τον ίδιο δρόμο. Υπάρχει δε και σχετική σήμανση στη στροφή του παλαιού ελικοδρομίου (κατεύθυνση προς Χώρα) για πιθανά αντίθετα διερχόμενα λεωφορεία. Αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί το μέτρο αυτό και για τα υπόλοιπα οχήματα βαρέως τύπου, ίσως να έλυνε μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού προβλήματος, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.
Η μονοδρομηση(στην άνοδο από Νειμποριό) παραβιάζεται συστηματικά από ΙΧ , καθώς κάποιοι αρνούνται να κάνουν τον μικρό κύκλο, με αποτέλεσμα να βάζουν σε κίνδυνο τους κανονικά κινούμενους οδηγους. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ.
Σε μεγάλη έκταση ο δρόμος έχει μετατραπεί σε κομμάτι της μαντρας οικοδομών, ενώ τα πεζοδρόμια και μέρος του δρόμου είναι ο χώρος στάθμευσης των πελατών της ίδιας μάντρας. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ.
Αλλά ξεχασα…δεν θα υποδείξουμε εμείς στα όργανα πώς να κάνουν την δουλειά τους….όπως με περισσό θράσος δηλώνουν σε σχετικές παρατηρήσεις.
Δηλαδή θέλετε να μου πείτε ότι αυτά τα βαριά φορτηγά και τα γεμάτα κόσμο πούλμαν δυσκολεύομαι να περάσουν από τους δρόμους που λέτε, αλλά περνάνε μια χαρά από την είσοδο της χώρας μέχρι εκεί. Δηλαδή όλα καλά στην πρώτη στροφή αριστερά για Νημποριο, περνάνε άνετα και την στροφή του μικρά Αγγλία, καθώς και την επόμενη φουρκέτα αλλά κόλλανε τα καημενα εκεί κάτω στα όμορφα σχέδια που κάνατε. Ρε κοροιδευομαστε;;; γράψτε ότι σας ενοχλούν που περνάνε και μην γράφετε για δυσκολίες στα περάσματα. Το προηγούμενο κομμάτι του δρόμου πιο πάνω είναι πολύ χειρότερο καθώς ειναι και διπλής κυκλοφορίας. Τουλάχιστον εκεί που λέτε είναι μονόδρομος. Έχετε δει φορτωμένο όπως λέτε φορτηγό η πούλμαν να συναντάει στην στροφή του μικρά Αγγλία άλλο φορτηγό η πούλμαν που ανεβαίνει;;; αν φύγουν πριν το μισάωρο είμαστε τυχεροί.
Εγώ έγραψα για την κατάσταση της συγκεκριμένης περιοχής και όχι για την στροφή στο Μικρά Αγγλία.
Υπάρχει και ο περιφερειακός δρόμος,όπου μπορεί ν ανακουφίσει την συγκεκριμένη διαδρομή μέχρι την στροφή του Μικρά Αγγλία. Εξ άλλου η ευθεία μέχρι το Γεφύρι,η οποία και αποτελεί την λογική συνέχεια της διαδρομής,προς το Νειμποριό,και ακολουθείτε ήδη απο τα τουριστικά λεωφορεία,υπάρχει στην περιοχή για την οποία έκανα την πρόταση.
Ας είμαστε πιο προσεκτικοί στο τι διαβάζουμε . Ελληνικά μιλάμε και γράφουμε.
Παρουσίασα το πρόβλημα μιας συγκεκριμένης περιοχής,για το οποίο υπάρχει εφικτή λύση χωρίς κόστος.
Κάθοδος να συνεχιστεί σε ευθεία μέχρι το Γεφύρι. Ανοδος να συνεχιστεί σε ευθεία μέχρι την στροφή αποθηκών Υλικών του Δήμου. ( Οικία Σύμπουρα )
Θα μπορούσε το μέτρο,που ήδη εφαρμόζεται για τα τουριστικά λεωφορεία,να γίνει και για τα βαρέως φορτωμένα, η μεγάλου μήκους φορτηγά.
Απλή λογική.