Νέα

Επιστολή του Χρήστου Βουραζέρη στον Υπουργό Παιδείας, για τον αποχαρακτηρισμό της Σχολικής Μονάδος Δ.Ε. Κορθίου ως δυσπρόσιτη

 

 

 
 
Προς : Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα
Γαβρόγλου
Κοιν. : Βουλευτές Κυκλάδων
Νικόλαο Συρμαλένιο, Αντώνιο Συρίγο, Νικόλαο Μανιό και
Ιωάννη Βρούτση
Θέμα: «Αποχαρακτηρισμός Σχολικής Μονάδος Δ.Ε. Κορθίου ως δυσπρόσιτη καθώς και μοριοδότηση δυσμενών συνθηκών αυτών»
Στον επανακαθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων προχωρά το Υπουργείο Παιδείας….
Πιο αναλυτικά:
Α) Τα σχολεία σε όλες τις πρωτεύουσες των νομών της ηπειρωτικής χώρας θα μοριοδοτούνται με ένα μόριο, ενώ σε όλες τις πρωτεύουσες των νομών της νησιωτικής χώρας με δύο μόρια. Τέρμα η διαφορά από πρωτεύουσα σε πρωτεύουσα κ.ο.κ.
Β) Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα θα μοριοδοτούνται με τον ίδιο αριθμό μορίων.
Γ) Επαναχαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων της χώρας τα οποία θα μοριοδοτούνται με 10-14 μόρια.
Πρόκειται για σχολεία που:
◉ βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του νομού,
◉ βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο,
◉ είναι σε νησιωτικές ή/και παραμεθόριες περιοχές,
◉ είναι δύσκολα προσβάσιμα λόγω των ιδιαίτερων συγκοινωνιακών συνθηκών,
◉ έχουν, συνήθως, μικρή οργανικότητα.
Τα βασικά κριτήρια της κατάταξης των σχολείων είναι:
● ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
● οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
● η οργανικότητα,
● η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
● οι συγκοινωνιακές συνθήκες,
● το υψόμετρο.
Το νέο σύστημα μοριοδότησης είναι σαφώς πιο περιοριστικό μιας και οι σχολικές μονάδες με εννέα (9) μόρια παύουν να θεωρούνται ως δυσπρόσιτες, γεγονός που δεν χαροποιεί αρκετούς εκπαιδευτικούς ιδιαιτέρως τους αναπληρωτές που κατά πλειοψηφία στηρίζουν τα δημόσια σχολεία, μιας και κάποια δυσπρόσιτα στα οποία επέλεγαν να υπηρετούν θα αποχαρακτηριστούν, με συνέπεια την μη διπλή μοριοδότηση τους στις σχολικές μονάδες αυτές.
Αυτό σημαίνει ότι αν ένας αναπληρωτής εργαζόταν στο Γαύριο της Άνδρου ή στην Αθήνα έπαιρνε ένα μόριο για κάθε μήνα εργασίας του.
Αν όμως εργαζόταν σε σχολείο που είχε χαρακτηριστεί ως δυσπρόσιτο από το Υπουργείο Παιδείας, δηλαδή που είχε μόρια μετάθεσης για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς από 9 και πάνω, τότε αυτόματα ο αναπληρωτής έπαιρνε διπλή μοριοδότηση.
Άρα ο αναπληρωτής που εργαζόταν στο Κόρθι Άνδρου που θεωρείται δυσπρόσιτο θα έπαιρνε 2 μόρια για κάθε μήνα εργασίας του.
Έτσι ο αναπληρωτής της Αθήνας θα μοριοδοτηθεί με 10 μόρια για 10 μήνες υπηρεσίας, ενώ ο αναπληρωτής του Κορθίου θα μοριοδοτηθεί με 20 μόρια, για το ίδιο ακριβώς χρονικό διάστημα υπηρεσίας.
Αυτό έχει ως λογική συνέπεια την καλύτερη κατάταξή του στους πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών.
Ακούγεται κάπως άδικο, να παίρνει κάποιος τα διπλάσια μόρια, ενώ στην ουσία παρέχουν το ίδιο έργο.
Όμως τόποι σαν το Κόρθι έχουν πολλές δυσκολίες στην καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων.
Η απόσταση από το λιμάνι του νησιού είναι σχεδόν σαράντα (40) χιλιόμετρα, με συνεχόμενες κι απότομες στροφές, που πραγματικά κουράζουν ακόμη και εμάς τους μόνιμους κατοίκους του νησιού και μας δυσκολεύουν στις μετακινήσεις μας.
Μία ατελείωτη διαδρομή με απόκρημνη θέα σε μεγάλο υψόμετρο, στο μεγαλύτερο κομμάτι αυτής, με τους ισχυρούς ανέμους που συνηθίζουν στο νησί μας τους χειμερινούς μήνες και όχι μόνο, κάνουν ακόμα πιο επικίνδυνα τα δρομολόγια αυτά, για τους οδηγούς και κυρίως τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που συχνά ταξιδεύουν, για να επισκεφτούν τις οικογένειες τους, που συνήθως αφήνουν πίσω.
Ο αποχαρακτηρισμός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας της Δ. Ε. Κορθίου θα έχει ως αποτέλεσμα από περιζήτητο σχολείο που ήταν, να πάει στα αζήτητα.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν θα προτιμούν την συγκεκριμένη σχολική μονάδα , με αποτέλεσμα βασικές ειδικότητες να λείπουν από το σχολείο στην καλύτερη των περιπτώσεων μέχρι την μέση της σχολικής χρονιάς.
Οι μαθητές σταδιακά θα εγκαταλείπουν το σχολείο για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς των πιο ευνοημένων μαθητών, που φοιτούν στα μεγάλα κέντρα.
Η μαθητική διαρροή θα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας και τελικά το κλείσιμό της.
Η Δ. Ε. Κορθίου δεν διαθέτει καμία υπηρεσία (πλην του Κ.Ε.Π. και ενός υπαλλήλου του Δήμου Άνδρου),δεν διαθέτει Αστυνομική ούτε Λιμενική Αρχή, κατά διαστήματα δεν έχει αγροτικό ιατρό, εδώ και αρκετό διάστημα η μοναδική τράπεζα που λειτουργούσε δύο φορές την εβδομάδα λειτουργεί μόνο μία φορά την εβδομάδα με αβέβαιο μέλλον και γενικά η Δημοτική μας Ενότητα στο Νότιο Τμήμα του Νησιού μοιάζει αποκομμένη από το υπόλοιπο Νησί με ότι συνεπάγεται αυτό.
Όμως αγαπάμε τον τόπο μας και δεν θέλουμε να τον βλέπουμε να απαξιώνεται τόσο άδικα.
Ζητάμε την άρση του αποχαρακτηρισμού της σχολικής μονάδας της Δ.Ε. Κορθίου του Δήμου Άνδρου και την αναμοριοδότηση σε δέκα (10), πιστεύοντας πως θα δικαιωθούμε διότι δεν υπάρχει κανένα οικονομικό κόστος στην έκκλησή μας, θεωρώντας ότι δεν αδικούμε με αυτό τον τρόπο άλλες (απομακρυσμένες) σχολικές μονάδες μιας και η μοριοδότηση έχει κλίμακα μέχρι το δέκα τέσσερα(14).
Αντίθετα επιβραβεύει ανθρώπους που εργάζονται κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, ασύγκριτες με εκείνες των κεντρικών σχολείων, αλλά πάνω από όλα στηρίζει τους μαθητές.
Μαθητές που εξ’ αρχής πορεύονται με διαφορετικά δεδομένα .
Σήμερα που γράφω την επιστολή αυτή ,υπάρχει απαγορευτικό και το Νησί μας που δεν διαθέτει αεροδρόμιο, είναι ξεκομμένο από την υπόλοιπη Ελλάδα, όπως και σχεδόν όλα τα Νησιά άλλωστε που εξυπηρετούνται μόνο μέσω θαλάσσιων μεταφορών.
Η άρση του απαγορευτικού άγνωστο πότε θα γίνει ….
Ελπίζω να καταλάβετε επιτέλους όλοι εσείς που απολαμβάνετε τις ανέσεις της πόλης, τον όρο Νησιωτικότητα και την σημασία του…
Ας στηρίξουμε αυτή την στιγμή τα σχολεία της δύσκολης επαρχίας και ειδικά των Νησιών…..
Ας στηρίξουμε τους μαθητές μας…..
Όλες οι σχολικές μονάδες της Δ.Ε. Κορθίου του Δήμου Άνδρου πρέπει να είναι δυσπρόσιτες….
Με εκτίμηση
Χρήστος Βουραζέρης
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άνδρου

Αφήστε ένα σχόλιο