Νέα

Καθαριότητα και υποδομές Υδρούσας


Αρ. Πρωτ.2 Σωματείο Ενοικιαζομένων Άνδρος 21 Μαϊου 2022 Δωματίων και Διαμερισμάτων

Προς:
Γραφείο Δημάρχου Άνδρου κου Δημ. Λοτσάρη Αντιδήμαρχο Υδρούσας
Κοινότητες Υδρούσας

Κοινοποίηση:
Σωματείο Ενοικιαζομένων Χώρας

Eπικοινωνία: [email protected] τηλέφωνο – 6944524063

Θέμα: Καθαριότητα και υποδομές Υδρούσας

Εκ μέρους του Σωματείου μας, ευχόμαστε μια καλή τουριστική περίοδο για το νησί μας και προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, ζητούμε τη συνδρομή του Δήμου μας για κρίσιμα ζητήματα, όπως προέκυψαν και καταγράφηκαν από τα μέλη μας τη χρονιά 2021 που πέρασε, ώστε να μην έρθουμε αντιμέτωποι με απογοητεύσεις και δυσλειτουργίες κατά τους μήνες αιχμής που πλησιάζουν, αναλύονται στη συνέχεια ως εξής:
– Καθαριότητα οδών, εντός των οικισμών, αλλά και περιφερειακών. Καταρχήν, να συγχαρούμε τις υπηρεσίες του Δήμου για τη σημαντική ανταπόκριση που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, με φροντίδα και αμεσότητα ειδικά από την πρόεδρο της κοινότητας Μπατσίου κα Βολίκα Άννα. Εξακολουθούν όμως να υφίστανται ζητήματα με την αποκομιδή της ανακύκλωσης, αλλά και ογκωδών αντικειμένων που ενώ λανθασμένα απορρίπτουν οι κάτοικοι, παραμένει υποχρέωση όλων μας να γίνονται κατ’ ελάχιστον αντιληπτά από τους επισκέπτες του νησιού. Ενδεικτικά, αναφερόμαστε σε συγκεκριμένο οικόπεδο πλησίον της παραλίας Μπατσίου, που έχει ‘καταξιωθεί’ ως χώρος εναπόθεσης στρωμάτων, καθώς και σε διάφορα σημεία στην περιφερειακή Επαρχιακή Οδό. Δυστυχώς οι προσπάθειες για τήρηση των βασικών κανόνων καθαριότητας και σωστής απόρριψης δεν ακολουθούνται. Σημάνσεις, υποδείξεις, νουθεσίες προς το κοινό και κατ’ ιδίαν έχουν ελάχιστο ή καθόλου αποτέλεσμα όπως εύκολα παρατηρούμε καθημερινά. Όμως έτσι παραμένουμε στον ίδιο φαύλο κύκλο και τελικά μένουμε όλο και πιο πίσω σας κοινωνία του νησιού και σαν τουριστικός προορισμός. Μπορεί να μην αρέσει σε αρκετούς συμπολίτες αλλά η επιβολή προστίμων κρίνεται απαραίτητη πλέον, συνοδευόμενη απ΄την αρτιότερη λειτουργία του Δήμου στην

αποκομιδή. Μόνο η αποκομιδή ή μόνο η επιβολή προστίμων δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτελεσματικά.
Συμπληρωματικά και σε συνέχεια περσινής μας επιστολής από 06.08.21 (αρ. πρωτ 1) σχετικά με τον καθαρισμό οδών και οικοπέδων, που δεν απαντήθηκε από το Δήμο και την Πολιτική Προστασία Του Δήμου σας στέλνουμε ενδεικτική φωτογραφία με την υφιστάμενη κατάσταση μέσα στον οικισμό του Μπατσίου.

Ο δήμος Χαλανδρίου έχει ορίσει τα παρακάτω προόστιμα στο πλάισιο του νέου κανονισμού καθαριότητας όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ 5888 Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/119776/2429
Ορίζονται ενδεικτικά τα παρακάτω:

• Ρύπανση μνημείων, αγαλμάτων και λοιπών δημοσίων κτιρίων. 100€ – 500€ • Ρύπανση ή καταστροφή στοιχείων αστικού εξοπλισμού. 100€ – 500€ • Αυθαίρετη μετακίνηση κάδου από τη θέση που έχει υποδειχθεί από την υπηρεσία Καθαριότητας. 150€ • Οποιαδήποτε παρέμβαση σε χώρο που προορίζεται για την τοποθέτηση κάδου απορριμμάτων (μπάζωμα κ.λπ.). 200€ • Εναπόθεση σάκων απορριμμάτων εκτός των υπόγειων ρομποτικών κάδων. 200€ • Ρίψη υγρών χωρίς συσκευασία (λάδια, λίπη, πετρέλαια κ.λπ.), φλεγόμενων υλικών (π.χ. στάχτες με αναμμένα κάρβουνα) σε κάδους απορριμμάτων. 200€ • Μη ελαχιστοποίηση του όγκου πάσης φύσεως απορριμμάτων που προέρχονται από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, supermarket, επιχειρήσεις, εμπορικά καταστήματα, (πακετάρισμα, δέσιμο). 250€ • Απόρριψη

φυτικών υπολειμμάτων χωρίς ενημέρωση της υπηρεσίας Καθαριότητας. 100€

• Απόρριψη

επικίνδυνων –τοξικών αποβλήτων σε απλό κάδο και σε κάδους ανακύκλωσης(ελαστικά, καταλύτες, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μπαταρίες κλπ.). 1.000€ • Στάθμευση κάθε είδους οχήματος μπροστά από κάδο απορριμμάτων λόγω παρεμπόδισης της αποκομιδής, ρύπανση οδών από οχήματα (λάδια, μεταφερόμενα υλικά κ.λπ.). 100€ Ρύπανση οδών από

οχήματα (λάδια, μεταφερόμενα υλικά). 500€ • Ρύπανση από ακαθαρσίες κατοικίδιων ζώων. 50€
• Απόρριψη απορριμμάτων εκτός κάδων που προέρχονται από επιχειρήσεις ή καταστήματα. 300€ • Ρύπανση με δύσοσμα υποπροϊόντα από καταστήματα ή από επαγγελματίες της λαϊκής

αγοράς μετά το πέρας της λειτουργίας της. 200€

• Μη τήρηση της καθαριότητας από

καταστηματάρχες στους οποίους χορηγείται άδεια κατάληψης κοινοχρήστου χώρου

(καφετέριες, εστιατόρια, αναψυκτήρια κ.λπ.). 200€

• Πραγματοποίηση εργασιών σε

πεζοδρόμια, δρόμους από συνεργεία που ρυπαίνουν τους χώρους αυτούς. 200€ • Τοποθέτηση σε πεζοδρόμιο, στο οδόστρωμα και λοιπούς κοινοχρήστους χώρους αντικειμένων από καταστήματα, τα οποία παρεμποδίζουν την διέλευση πεζών ή αυτοκινήτων, αυθαίρετη τοποθέτηση μπάρας ή άλλου εμποδίου. 150€ • Απόρριψη σε υπονόμους ή δίκτυα απορροής μηχανέλαιων από συνεργεία οχημάτων ή μαγειρικών ελαίων από καταστήματα εστίασης. 300€

– 1.500€

• Απόρριψη άχρηστων αντικειμένων από φορτηγά ΙΧ ή ΔΧ ή ΙΧ αυτοκίνητα σε

δημόσιους χώρους, σε οικόπεδα, σε ρέματα και γενικά σε μη αδειοδοτημένους χώρους. 1.500€
• Ρύπανση από απορρίμματα που προέρχονται από φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. 100€ • Ρύπανση με διαφημιστικά φέϊγ βολάν, φυλλάδια. 300€ – 1.500€ • Ρύπανση από υπολείμματα διαφημιστικών πινακίδων και γιγαντοαφισών. 300€ – 1.500€
– Παραλία Μπατσίου, σχετικά με το ζήτημα του κατεστραμμένου τοιχίου παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για τις ενέργειες που έχουν γίνει (σύμβαση εργολάβου) και για τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου . Επίσης σχετικά με την γενικότερη κατάσταση της παραλίας που έχει αλλοιωθεί σε κάθε πλευρά. Σας στέλνουμε φωτογραφία που λάβαμε από επισκέπτη του νησιού με drone, όπου βλέπετε πως ακόμη και η πλευρά όπου έχει συγκεντρωθεί η άμμος, σε λίγο θα είναι μόνο χωμάτινη, μέσα και έξω (το βλέπουμε με τα χόρτα που έχουν φυτρώσει). Ζητούμε ενημέρωσή μας για την πορεία αποκατάστασης της ζημιάς δηλαδή για την Ακτομηχανική ή άλλη μελέτη έργων αντιμετώπισης. Η διάβρωση της παραλίας συμβαίνει κάθε χρόνο και έως τώρα αντιμετωπίζεται με προσωρινά μέτρα, αλλά και επιπλέον δαπάνες λόγω ζημιών στα τοιχία, το δρόμο, τις καμπίνες κλπ Είτε η συσσώρευση της άμμου στη λιμενολεκάνη, είτε η εκδήλωση διάβρωσης της παρακείμενης ακτής, ζημιώνει τις επιχειρήσεις μας, καθώς και τον Δήμου εφόσον δεν είναι δυνατή η εκμετάλλευση της παραλίας του Μπατσίου σε διάφορα σημεία όπου έχει διαβρωθεί. Στο διαδίκτυο αναρτώνται αντίστοιχες δράσεις σε όλη τη Χώρα που φαίνεται να λαμβάνουν χρηματοδότηση και παρακαλούμε για την ενημέρωσή μας.

– Νερό και αποχέτευση. Πέρσι το καλοκαίρι αρκετές επιχειρήσεις αντιμετωπίσαμε ζητήματα υδροδότησης, όπου σε αρκετές περιπτώσεις καλύφθηκε η έλλειψη με μεταφορά νερού και κάλυψη της δαπάνης από τον Δήμο, εν μέρει μια ευχάριστη εξέλιξη. Είναι κρίσιμο να μην επαναληφθούν αντίστοιχα δυσάρεστα περιστατικά στο μέλλον. Καθώς ενημερωνόμαστε διαδικτυακά και από τον απολογισμό πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής, σχετικά με τα σχεδιαζόμενα έργα σε ύδρευση και αποχέτευση, όπως την αντικατάσταση τμήματος αποχέτευσης στο Μπατσί, τα έργα διάνοιξης γεωτρήσεων, την ολοκλήρωση έργου τηλεμετρίας πόσιμου ύδατος σε δεξαμενές και γεωτρήσεις, τη συμβασιοποίηση του έργου για κατασκευή δικτύου ύδρευσης οικισμού Κάτω Αγίου Πέτρου, μελέτες που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το «Α. Τρίτσης» και λοιπές ενέργειες για την άντληση πόσιμου νερού μέσω γεωτρήσεων από τα υδατικά αποθέματα του νησιού ώστε να εξασφαλιστεί η επάρκεια κατά τη θερινή περίοδο.
– Τον Ιούνιο θα διεξαχθεί στο νησί μας ξανά η δράση Andros Experience και οι επιχειρήσεις μας έχουν κληθεί να προσφέρουν διαμονή σε καλές τιμές για τους συμμετέχοντες, καθώς και φιλοξενία. Είναι μια πρωτοβουλία που συμβάλλει στην άφιξη όλο και περισσότερων αθλητών και συνοδών κατά το μήνα Ιούνιο. Δυστυχώς όμως, αθλητές αναφέρθηκαν πέρσι στη διαρροή αποβλήτων πίσω από την παραλία Κολόνα στο Μπατσί όπου συγκεντρώνονται ακαθαρσίες. Επίσης, αυτό που διαπιστώνουμε οι κάτοικοι και επιχειρήσεις της περιοχής είναι ότι υπό ορισμένες καιρικές συνθήκες, η μόλυνση των υδάτων γίνεται αντιληπτή έως και την παραλία Κυπρί, στο αριστερό μέρος όπου εφάπτεται στα βράχια. Αντιλαμβάνεστε τη σοβαρότητα και τη δυσφήμιση. Το πρόβλημα υφίσταται για πάρα πολλά χρόνια χωρίς κάποια αντιμετώπιση.
Καταλήγοντας, καθώς ενημερωνόμαστε από τον ηλεκτρονικό τύπο και τη σελίδα του Δήμου για τις πολλές δράσεις και τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που σχεδιάζονται, παρακαλούμε να αφιερώστε λίγο χρόνο και να αντιστοιχίσετε τα έργα με τα σημαντικά προβλήματα υποδομής που αναφέρουμε στο παρόν έγγραφο και αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στη Δημοτική Ενότητα της Υδρούσας. Με αυτό τον τρόπο θα γίνει καλύτερα κατανοητός ο σχεδιασμός του Δήμου, τα προληπτικά μέτρα που έχουν ληφθεί και τα κρίσιμα σημαντικά χρονοδιαγράμματα εν αναμονή τουριστικής περιόδου.

Υπενθυμίζουμε ότι τα αιτήματά μας για ενημέρωση θα πρέπει να διεκπεραιώνονται εντός χρονικού πλαισίου που ορίζεται από τον ΚΔΔ (άρθρα 4 & 5, το άρθρο 215 του Ν. 3463/2006 και τη Xάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του δημότη).

Ζητούμε να λάβετε υπόψη τις δυσκολίες που ο κλάδος μας αντιμετώπισε εν καιρώ πανδημίας, τις προσπάθειες όλων μας να αντεπεξέλθουμε και να ετοιμαστούμε για τη νέα τουριστική περίοδο και να λειτουργήσουμε απρόσκοπτα στην κατεύθυνση ικανοποίησης των επισκεπτών του νησιού μας.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Πολυκράτης Στέλιος Αμυραδάκης Γιάννης

Αφήστε ένα σχόλιο